ŠKOLA V PŘÍRODĚ 2015

28. 5. ČTVRTEK - DEN ČTVRTÝ - Máme před sebou poslední noc před odjezdem domů a za sebou zase kupu nových zážitků. Po ranním psaní do deníčků, jsme vyrazili na další výlet. Původní cíl měl být rozhledna Poledník, ale nakonec jsme cestu zkrátili přes vyhlídku Oblík, ale i tam bylo krásně. Konečně vylezlo sluníčko, tak cesta byla velmi příjemná. Ze začátku jsme šli krásnou přírodou kolem Vchynicko -Tetovského plavebního kanálu. Celou cestu jsme hráli různé hry, kdy jsme mohli získat další drahokamy. Zvolili jsme okruhovou trasu, takže jsme se zpátky vraceli překně z kopce, přes - zde ne tak časté - smíšené lesy. Byla to paráda. Na posledním rozcestníku jsme si mohli vybrat, zda půjdeme přímou cestou do Srní s Martinou, nebo o něco delší, za to krásnější, cestou s Verčou. Druhou variantu se rozhodlo podniknout jen pět odvážných jedinců. Po večeři (plněné bramborové knedlíky s jahodami a šlehačkou) bylo vyhlášení včerejší talentové soutěže. Hned dva naši zástupci - Ted a Saša - bodovali, oba na krásném třetím místě v kategorii jednotlivci. Po té následovala diskotéka a na závěr bojovka. Po té, už jsme si zalezli do postýlek, zazpívali naší ukolébavku a nechali si zdát o zítřejším návratu domů.

Ráno nás, po snídani, čeká vyhodnocení lovení drahokamů pomocníků Indiany Jonese, pak si dobalíme zbytek věcí, vyklidíme pokoje a po příjezdu autobusů, hurá domů!

27. 5. - STŘEDA - DEN TŘETÍ - Dnes jsme byli na celodenním výletě. Nejprve jsme došli do Prášil, kde jsem navštívili opuštěný archeopark, protože tam nebyl žádný průvodce, výklad o Keltech nám udělala Verča. Společně jsme pak navštívili keltské obydlí. Potom jsme se šli ohřát do místní cukrárny, kde jsme si dali na posilnění horký čaj a dortík. Po té jsme se vydali krásnou cestou k Prášilskému jezeru. Bylo nádherné! Do Srní jsme se vrátili právě včas na večeři (boloňské špagety). Večer nás čekal společný večer s ostatními, kde každý mohl předvést svou šikovnost. Některé výkony byly vskutku obdivuhodné. Ale teď, jak jsme si zazpívali s Martinou: "...hajdy do peřin, zítra je taky den..." a nás čeká výlet na rozhlednu Poledník. Tak dobrou noc a fotky si můžete prohlédnout ve fotogalerii.

26. 5. - ÚTERÝ - DEN DRUHÝ - Po snídani (švédské stoly) jsme měli angličtinu. Po angličtině následovala svačina a po ní jsme se všichni stali Indiana Jonesem! A museli jsme v našem klubu archeologů luštit zapeklité šifry. Po obědě (slepice na smetaně a knedlíky) jsme měli zasloužený polední klid, kdy jsme na pokojích psali deníčky, dopisy a šifry ze záznamníčků. S odpolední svačinou jsme vyrazili do infocentra, doplnit zásoby pohlednic a známek a po té do lesa na Mravenčí stezku. Sice jsme nenašli všechny úkoly, ale i tak jsme si mnohé vyzkoušeli: jaké je bydlet v dutině stromů, obratnost na kůlech, sbírání ohlodaných šišek, prohazování šišek obručemi,... Zjistili jsme jako jaké zvíře jsme vysocí a jak daleko skočíme snožmo z místa. Dozvěděli jsme se mnoho zajímavého o různých lesních zvířatech. Poslední úkol ale zaujal všechny; někteří byli znechuceni, jiní nadšeni: měli jsme si vyzout boty a bosými chodidly si vyzkoušet chůzi po mechu, jehličí, trávě, kamenech, větvičkách, a dalších površích. Po té jsme se odebrali na pokoje provést předvečerní očistu. K večeři jsme měli bramborovou kaši, karbanátky a ananasový kompot. Po chvíli osobního klidu jsem se sešli na kvíz o (nejen) lesních zvířatech, hádali jsme je podle obrázků a zkoušeli jsme si tipnout i jejich druhové jméno. Pak jsme se snažili přijít na to, kde se nejvíce vyskytují, z toho jsme pak zjistili, že často jejich druhové jméno souvisí právě s místem jejich výskytu.

Zítra nás čeká celodenní výlet do archeoparku v Prášilech. Snad nám bude počasí přát jako dnes, kdy pršelo jen chvíli ráno.

První fotky jsou již v naší galerii na  www.druhacci-seberov.rajce.idnes.cz

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

25. 5. - PONDĚLÍ - DEN PRVNÍ - máme za sebou první den, zvládli jsme bez problémů více jak tříhodinovou cestu, ubytovali jsme se, zašli na dobrý oběd (bramborové knedlíky, špenát a králík). Po obědě jsme měli polední klid, vyráběli jsme erby pokojů, psali si do deníčků a také první dopisy a pohledy, na které se můžete už teď těšit. Po svačině na chvíli přestalo pršet a tak jsme vyrazili do lesa, kde jsme zábavnou formou řešili, jak se máme zachovat v různých krizových situacích. Před večeří jsme měli chvíli času na luštění šifer v našich záznamnících. K večeři jsme měli úplnou hostinu - kupu hranolek, tatarku, kečup a kuřecí plátek se sýrem a něčím podivným, co většina z nás asi nikdy neviděla :), s broskví. Někteří sotva ochutnali, neb se již vrhli na plenění dobrůtek z domova a večeře se do nich už nevešla. :) Po večeři jsme dopisovali zážitky do deníčků a napsali si testík z toho, co jsme se odpoledne naučili, aby se ukázalo, jak pozorně jsme posouchali. K velké radosti Martiny i Verči, víme, jak se zachovat v situaci kdy hoří, něco se zraníme, bodne nás hmyz, nebo jak se bránit před zmijí, či někým, kdo nás bude obtěžovat. A také, co dělat, když se ztratíme v lese, ale to se nám určitě nestane, neb všichni dobře víme, že se máme držet své skupiny a nevzdalovat se o ní.

Zítra ráno nás čeká angličtina s Evgenym, luštění šifer s Martinou a odpoledne výlet s Verčou po Mravenčí stezce. Držte nám palce, ať nám vyjde počasí!

22. 5. Tak tu máme první změnu, místo paní učitelky Štainerové (která pojede se čtvrťáky) s námi pojede Martina, jupííí.

21. 5. Učivo si neberte, pouze deníčky, veškeré potřebné materiály dostanete ve formě pracovního sešitu, nezapomeňte si vybavené penály (pastelky, tužky, pera, nůžky, lepidlo)

Seznam věcí, aneb co už můžete chystat do kufru :)

sezanm věcí na školu v přírodě obecný.doc (74 kB)

Zodpovědnost (můžete nosit již od pondělí, nejpozději u nástupu do autobusu)

Zodpovědnost.doc (77,5 kB)

Bezinfekčnost (odevzdává se u nástupu do autobusu třídní učitelce):

bezinfekčnost.doc (74 kB)

SRAZ U ŠKOLY BUDE V PONDĚLÍ 25. 5. V 7.30 ODJEZD 8.00, NÁVRAT V PÁTEK 29. 5. KOLEM 14.00